Praktische tips

Een goede voorbereiding is het halve werk..

Heb je besloten om YIN yoga lessen bij YINstudio te gaan volgen? Of deel te nemen aan een proefles, workshop of arrangement? Lees dan onderstaande tips goed door, om je goed voor te bereiden.

Vóór de les / workshop / arrangement

  • YIN yoga doe je in comfortabele kleding met (schone) sokken aan (deze mogen uiteraard ook uit, zorg dan ook even voor schone voeten).
  • Trek deze kleding thuis alvast aan
  • Neem eventueel een (afgesloten) flesje water mee en een dekentje.
  • Kom op tijd, YINstudio is 10 minuten voor aanvang geopend.
  • Zet je telefoon uit en neem even de tijd voor jezelf.
  • YIN yoga gaat het beste op een lege maag. Als het lukt eet dan 2 uur voor de les licht tot zo min mogelijk (een volle maag kan kramp en/of misselijkheid veroorzaken. Daarnaast kost het verwerken van een maaltijd energie, wat je weer duf maakt).
  • Door deel te nemen, ga je akkoord met de Algemene voorwaarden van YINstudio.
  • Meld blessures, klachten, zoals rugpijn, een hoge bloeddruk, of andere zaken die belangrijk zijn altijd voorafgaand aan de les, workshop of arrangement.

Tijdens de yin houdingen

  • Zoek je eigen grens op, niet die van een ander, het is geen wedstrijd.
  • Luister naar je eigen lichaam en ga niet over je grenzen heen.
  • Probeer tijdens de les geen water te drinken (dit geldt niet voor zwangere vrouwen en ook niet voor workshops/arrangementen).

Na de les / workshop / arrangement

  • Geniet nog even na van de ontspanning en de rust wanneer daar behoefte aan is.
  • Heb je vragen of wil je iets delen, blijf dan nog even op je matje zitten.
  • Drink water, yoga werkt ontgiftend en hiermee help je om de afvalstoffen af te voeren.

 

Yoga begint pas als je van de mat afstapt...

- Johan Noorloos -